Z hovna zlatý bič – 1. díl – Leden

Přestože název hovoří o zlatě, musím už na úvod říct, že cíle budou skromnější..

O co mi jde ?

Už něco přes rok se věnuju affiliate marketingu, no stále jsem affiliate panic, affilák v plenkách, affiliate lama, no nazvěte to jak chcete.

Přesto, nebo možná právě proto jsem se rozhodl, spustit tento projekt, hmm silné slovo.. sranda projekt.. to je lepší..na kterém bych si chtěl některé věci v praxi vyzkoušet.

Je možné, že mě to omrzí dříve, než pořádně začnu, ale nejsem zvyklý věci vzdávat, proto věřím, že se to nestane. Ještě pár fakt a můžeme začít:

  • primárně píšu pro sebe a nepředpokládám, že to bude někdo číst. Proč to tedy dělám? Protože mi chybí strukturovanost a tento seriál mě věřím donutí plánovat alespoň následující měsíc, mít přehled toho, co chci udělat a toho, co jsem udělal
  • předem varuji před překlepy a gramatickými chibamy ( 🙂 haha). To proto, že články po sobě nečtu, bo není čas
  • kdyby to někdo přeci jen četl a s něčím nesouhlasil, měl jiný názor, jinou zkušenost, doplnění, budu rád za každý komentář
  • kdybych nepřidal další měsíční vývoj sranda projektu, tak jsem  se na to dočasně vykašlal nebo vysral zcela.
Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else.

Sranda projekt – o co jde

Je to prosté. Mám několik CZ projektů, který jsou v plusu (žádná sláva), ale už nějakou dobu mám v hlavě myšlenku na zahraniční affil web. A protože jak píše můj nejoblíbenější affilák a guru affil biznisu Peter Chodelka, nejlepší je pustit se do toho, tak tak činím.

Zahraniční affil web ? Jaká země ? Tady jsem se nemohl rozhodnout, váhal jsem mezi:

 

USA

+ obrovský trh = obrovský potenciál

+ motivace ke zlepšení angličtiny

+ Amazon

– obrovská konkurence

GB

+ v podstatě to co platí pro US trh

– velká konkurence

 

Slovensko

+ nižší konkurence

– malý trh

Nerozhodnost je mou další slabou stránkou a také důvodem, proč jsem nakonec zvolil 2 trhy, 2 weby. Možná trošku ambiciozní pouštět se na 2 neznáme trhy paralelně, s tím, že se musím starat o mé další affil web, eshop, chodit makat do korporátu a věnovat se rodině. No uvidíme..

Málem bych zapoměl, vybral jsem Slovensko a USA.

If you don’t like something, change it. If you can’t change it, change your attitude.

Jaký mám rozpočet

Bez peněz do affilu nelez

Rocco

Zadarmo není téměř nic, i když hojně využívaný marketingový trik říká něco jiného. Každopádně, je mi jasné, že bez investic to nepůjde.

Budu se snažit, co nejvíce věcí pokrýt sám, ani ne tak proto, abych ušetřil, ale beru to jako learning a vše si chci vyzkoušet. Už teď vím, že texty si psát sám nebudu..

  • nejsem tak dobrý
  • nechci tím ztrácet čas

budu si dělat korekturu a snažit se upravit je dle SEO principů, které mám odzkoušené a které mají hlavně odzkoušené ti, ke kterým v affil světě vzhlížím – o tom později.

Další výdaje jako hosting a doména beru jako samozejmost. Ano, vím, že i hosting lze pořídit bezplatně, ale jsme velcí kluci, to nejsou věci, na kterých ušetřím.

Rozpočet tedy pouze nastřelím, chtěl bych se držet výdajů 2500 Kč / měsíc / web.

 

Jaké jsou cíle

Hlavní cíl je neprodělat kalhoty. Hlídání výdajové stránky je tedy na místě. Je mi jasné, že ať už by byly weby jakkoliv vymazlené, nebudou generovat příjmy od začátku. Hlavním zdrojem návštěvnosti by mělo být organické vyhledávání, tedy v obou případech Google, tedy fungující nástroj se svými pravidly. Může se jevit jako nevýhoda v porovnání s naším českým lehce retardovaným vyhledávačem, u kterého nikdy nevíte, kdy mu mrdne..

Počítám s google sandboxem, ať už je skutečná věc, či bájné online marketing stvoření. Tedy počítám s tím, že první 3 měsíce se budu horko-těžko prokousávat v SERPu nahoru, i když budu cílit na longtaily (zde je na místě pro úplné začátečníky objasnit, že se se jedná dlouhá slovní spojení, na která hodláte cilit, nikoliv nic nemravného, jak se může z doslovného překladu zdát).

Můj cíl zisku před zdaněním je 5000 Kč / měsíc / web. Nezdá se to jako příliš ambiciozní cl, ale zde je třeba počítat s tím, že první měsíce budou dle plánu pouze o investování. Pokud bych přišly výnosy větší než náklady od 4. měsíce, pak by měsíční zisk musel být větší než 5k, aby pokryl i předcházející měsíce.

Důležité je uvědomit si i to, že pokud se to podaří, bude snadné weby v podobném duchu replikovat při nižších nákladech. Jít zkrátka cestou best practices.

 

Jak budu monetizovat ?

Ještě nemám web a už bych chtěl monetizovat 🙂 Pravda, ale si nedáte před sebe nějaké cíly a cesty, jak jich dosáhnout, nemáte základní stavební kámen.

I am prepared for the worst, but hope for the best.

 

Pro US web by měl být hlavní monetizační nástroj Amazon affiliate program. Hlavními důvody je obrovsky široký sortiment zboží a důvěra zákaznika ( Amazon zná každý). Pokud by se dařilo v některém segmentu prorazit více, potom bych se poohlídl po nějakém affil programu, kde bývají provize zpravidla vyšší ( ano, vím, výška provize není hlavní faktor pro výbět programu..).

Pro SK web by monetizačními nástroji měly být affil programy, kde se mi líbí hlavně síť Dognet – široká nabídka programů a skvělá podpora, a potom možná publikace PR článků a další možnosti reklamy na webu.

 

Jaký segment ?

US – Pro US web jsem vybral segment docela konkurenční, ale dostatečně široký, s dostatkem longtailu. Segment small kitchen appliances.

SK – Pro SK web jsem vybral obor sice konkurenční, ale dostatečně široký, ve kterým už nějakou zakladní zkušenost mám. Obor zdraví.

US web bude velice úzce zaměřen, zatímco SK web bude mít trošku širší záběr. Logika je právě v konkurenčnosti prostředí. Pokud se chci prosadit na US trhu, předpokládám, že nika musí být skutečně úzká. Takový je plán, který se ale na základě úspěchu / neúspěchu může pružně měnit.

 

Jdeme na to !

Úvodní řečičky, které stejně nikdo, když náhodou na web zavítá, nečte, máme za sebou. Jdeme konečně zakládat weby.

 

Výběr domény

První dilema, kterým jsem se zabýval. Registrovat doménu novou nebo expirovanou. Nakonec to bylo celkem jednoduché rozhodnutí, cílem bylo najít expirované domény se zajímavou historií a zpětnými odkazy. O výběru vhodné domény se nebudu dlouze rezepisovat, hezky to popsal Pepa Kroupa, další z affil celebrit tuzemského affilu.

Víceméně stejným postupem jsem vybral i já své domény. Kromě historie a odkazů, byla dalším parametrem zapamavatelnost domény. Pro US web jsem zvolil .com (DA 7 / PA 20) doménu, pro SK web potom .sk doménu (DA 14 / PA 23).

Hosting

Pro US web jsem po delším průzkumu vybral A2 hosting, hosting, který má servery v USA. Dle znalých je údajně lepší mít servery v místě, kam cílíte. Jde o rychlost načítání webu a tedy plusové bodíky od googlu. Zda je v tom ještě nějaká další výhoda nevím. Každopádně jsem zvolil tento hosting na doporučení na fórech. První dojem je docela dobrý, k hostingu nabízí také .com doménu, čehož jsem využil a i tak jsem se dostal pod cenu konkurence. Dalším plusem je online podpora, kde na mě měli trpělivost, když jsem potřeboval pomoc s aplikací https. Pro nové weby se snažím SSL certifikát mít. Některé prohlížeče totiž začnou označovat weby, které nejsou na https jako nedůvěryhodný zdroj, což asi nic neznamená, ale nedokážu posoudit, jak se na to bude dívat běžný uživatel.

Pro SK web jsem zvolil Ebolu. Rychlá podpora, cena, dobrá zkušenost z minulosti a použití Let’s encrypt certifikátu s automatický prodlužováním.

Oba hostingy umožňují instalaci redakčního systému WordPress jedním klikem. To už je ale asi zřejmě standard.

Redakční systém a pluginy a šablony

Někde jsem četl, že 70% obsahu internetu tvoří weby postavené na WordPressu. Jestli je to pravda nevím, každopádně se jedná o uživatelský přívětivý systém, s mnoha pluginy a šablonami, kdy postavit vlastní web dokáže po deseti minutovém školení úplně každý.

Co se týká šablony, pro US web, stejně jako pro SK web jsem vybral Newsmag šablonu z themeforestu. Jedná se o šablonu, kterou již zakoupenou mám, líbí se mi vzhledově i možnostmi nastavení. Nevidím zatím důdvod kupovat jinou.

Základní pluginy, které používám téměř na každém webu:

  • Yoast SEO – SEO plugin, který je zdarma a každý ho zná
  • Cookie Notice – jednoduchý plugin, který musíte mít, aby návštěvníky webu varoval před použitím cookie, zbytečnost, ale nutná..
  • Speed Booster Pack – plugin s docela jednoduchým nastavením, který vám pomůže zrychlit váš web

+ další pluginy, které jsou vetšinou zdarma, ale některé placené ( nesedět na penězích, jinak nevyrostete).

Logo

Loga si někdy vytvářím sám, jindy sáhnu na webtrh, ale v poslední době jsem nejspokojenější s grafiky na fiverru. Hezké logo za 5 dolarů. Je ale potřeba řídit se hodnocením jednotlivých grafiků, jinak byste nemuseli být spokojeni.

Pokud si chcete logo vytvořit sami, mrkněte do seznamu mých oblíbených nástrojů.

 

1.MĚSÍC – LEDEN

a) Obsah

Obsah je král ! Pokud jste v životě přečetli alespoň 10 článků o affilu, určitě tuto větu znáte. Bude to nejspíš pravda, alespoň pokud je vašim očekávaným zdrojem trafficu organické vyhledávání.

Kde ale obsah vzít, neprodělat kalhoty a nekrást ? Pro oba weby mám trošku rozdílné zdroje článků. Už jen z toho důvodu, že budu potřebovat anlicky psané texty a slovensky psané texty. Hooodně textů. Počítám s tím, že počáteční investice zde bude nemalá, ale jak chcete někoho nalákat na prázdný web ? A i kdyby se vám to povedlo, k čemu by vám to bylo..

Články, které si nechávám psát jsou dvojího typu. Dlouhé 1500 + slov články informativního charakteru, které slouží jako rozcestník na recenzní články. Druhýn typem jsou tedy recenzní články zaměřené na jeden specifický produkt, případně srovnání nebo doporučení. Délka je 800 – 1500 slov. Články typu: best something under 100 dollars,…

Poměr článků informativních / prodejních mám zatím 1/1. S postupem času uvidím, které články budou tvořit většinu, ale předpokládám více recenzních = přinášející peníze.

 

US web

První co jsem zkoušel bylo najít českého copywritera pro psaní eng textů. Nejprve jsem zkoušel hledat na webtrhu, později na copywritingu. Byl jsem překvapen, kolik lidí ochotných se do této práce pustit se najde. Co mě ale překvapilo nejvíc bylo sebevědomí některých lidí. Požadavek na 400kč / NS nebyl vyjímkou. Ok, beru, ale kvalita textu odpovídala 2.stupni základní školy, o úrovni angličtiny nemá cenu se ani zmiňovat. Beru to jako learning..

Čím větší lopata, tím větší sebevědomí.

Rocco

Další mé kroky vedly na iWriter. Kdo zná, musí potvrdit, že zde se dají copywriteři, kteří píší bezchybné poutavé člány, ale také si za ně připlatíte. Copíci jsou členění do levelů, kde obecně lze řící, čím vyšší level, tím hlouběji do kapsy musíte sáhnout.

Možná jsem měl štěstí, každopádně jsem natrefil na copywritera, který píše za 14 dollarů 1000 slov dlouhý, kvalitní článek s ohledem na SEO.

Poslední zdroj článků, který jsem vyzkoušel je Fiverr. Dá se najít článek dlouhý 1500 slov za 5 dollarů. Zkoušel jsem 2x, ale v obou případech je zde délka na úkor kvality. Dá se ale najít copywriter píšící 1000 slov za 5 dollarů  v dobré až výborné kvalitě bez chyb. Většinou se jedná i Indy nebo Pákistánce s výbornou angličtinou. Vysoká kvalita, nízká cena = ideál.

Od 4.1.2017 do konce ledna jsem publikoval 24 článků, takže přibližně článek / den.

SK web

Pokud jde o slovenské texty, jako první jsem vyzkoušel copywriting.cz (affil odkaz), protože ten pravidelně využívám pro české články. Trošku jsem se bál vyšších cen za NS, o kterých se diskutovalo na webtrhu. Našel jsem 2 slečny, které píšou za 120NS , hezké texty do druhého dne. Nemám tedy zatím důvod hledat dál.

Texty testuji na duplicitu, používám tento prográmek zdarma. Kdo by chtěl duplicitní texty? Kdo by chtěl za duplicitní texty platit..

Od 15.1.2017 do konce ledna jsem publikoval 12 článků.

 

b) Linkbuilding

Bez linkbuildingu bychom se s googlem asi nedomluvili. Perfektní přehled a účinnost jednotlivých technik můžete najít tady.

US web

Založil jsem FB stránku, každý příspěkej jsem sdílel na Pinterestu a Tumblr. Informativní články jsem sdílel na Redditu, kde ale musím být opatrný, aby nedošlo k blokaci účtu při náznaku komerčních článků. Nesmím zapomenout ani na Google +, kde jsem sdílel většinu článků.

Přidal jsem pár komentů na relevantní weby a koupil jsem job na Fiverru – žádný balík odkazů, ale jeden odkaz na blogu s Domain Authority 38.

SK web

Příspěvky na SK webu jsem sdílel na Pinterestu, lehce na 2 ze svých webů, koupil jsem PR článek stovkomatu. Přidal jsem záložky na park.sk. Zatím nic víc.

 

c) Návštěvnost

O té se po necelém prvním měsíci nemá cenu ani bavit. Google bohužel, nebo bohudík nepustí na rozdíl od seznamu články na první stránky SERPu tak snadno a funguje zde google sandbox, který nebyl nikdy potvrzen ani vyvrácen.

Nic jsem nečekal, takže jsem nebyl zklamán ani překvapen.

US web

printscreen leden – webmaster tool

Pozice kličových slov v SERPu sleduju přes tento program, který je v základu free a pokud budete chtít aktualizovat pozice častěji, než jednou denně, bude vás to stát 5 dollarů na měsíc..

Výstup potom vypadá takto + pro každé klíčové slovo ukazuje historicky nejlepší pozici + aktuální pozici a vývoj, takže vidíte, jak se jednotlivé pozice mění v čase. Můj vysledek je zkreslen tím, že mám přidáno několik klíčových slov, na které ale zatím necílím, ale vidím, jaká je měsíční hledanost a podle toho na ně postupně začínám cílit novými články.

SK web

printscreen leden – webmaster tool

 

d) Náklady

Bylo mi jasné, že musím počítat s vyšší investicí v začátcích, kdy weby zakládám. Hosting, doména, logo, články,…

US web

Hosting / doména / SSL – 3300 Kč

Logo – 160 Kč

Linkbuilding – 160 Kč

Články – 4200 Kč

CELKEM – 7820 Kč

SK web

Hosting / SSL – 0 Kč – allias + Let’s Encrypt

Doména – 300 Kč

Linkbuilding – 150 Kč

Články – 2400 Kč

CELKEM – 2850 Kč

 

e) Výnosy

Výnosy v lednu je dle očekávání velice jednoduché spočítat.

US web

0 Kč

SK web

0 Kč

 

 

f) Plán na další měsíc

US web

  • Frekvenci článků už můžu snížit. Cílem je publikovat 6 – 8 článků v poměru informační / recenzní články 1:2.
  • Být trošku aktivní na sociálních sítích, hlavně FB a Pinterest. Až 75% uživatelů na Pinterestu tvoří údajně ženy, což je pro mou niku ideální předpoklad. Docela funkční návod jak nachytat followery. Na FB se budu chtít přidat do skupin jako ženy v domácnosti, ženy na mateřské a podobně. První průzkum ukazuje, že takových skupin s vysokým počtšm uživatelek je hodně, musím ještě popřemýšlet nad strategii příspěvků, aby mě nevykoply za spamm reklamními příspěvky. Spammovat rozhodně není můj cíl.
  • Zapracovat na linkbuildingu, chtěl bych vyzkoušet outreach letters, no uvidím, jestli se k tomu dokopu..

 

SK web

  • Co se týká článků, chtěl bych publikovat 7-10 článků v poměru info / recenzní 1:2
  • Pokud jde o sociální sítě, ještě jsem ani nezačal, chtěl bych trošku řešit FB, alespoň vytvoření stránky a nahnání pár oveček.
  • Linkbuilding vidím jako trošku snažší úkol v tomto případě, možná se pletu, ale sehnat linky (kvalitní linky) pro US web je těžší oříšek.

Co jsem se naučil ?

Persist and persevere, and you will find most things that are attainable, possible.
  • nečekat rychlý výsledek na Googlu
  • nebát se pustit korunu
  • je docela oříšek najít dobrého copywritera
5/5 - (2 votes)

Napsat komentář

Your email address will not be published.

top